Избор на персонал за обслужване на фирмено парти
Фирмените партита на пълното обслужване може да се направят само с наличие на достатъчно персонал (1 човек на 10-15 гости), който да обслужва гостите индивидуално. Единственото изключение е при кетъринг, при който се смесват пълното обслужване и самообслужването, нещо което се практикува често. При такова смесено обслужване присъства част от персонала, но не на цената на пълното обслужване. Пример за смесено обслужване е сервирането на ордьоврите на блок маса, а на салатите и супите на всеки гост. Десертите също може да се сервират индивидуално или да бъдат разнесени на табла от сервитьор и всеки гост да си вземе. Ще ви е необходим допълнителен персонал, затова сметнете цената му и я добавете към цената на мероприятието.
Необходимо кухненско оборудване
Храната за фирмено парти с пълно обслужване се подготвя изцяло в кухнята на фирмата организатор, но финалното приготвяне- готвене и печене трябва да се върши на мястото на мероприятието. Това обикновено е проблем при по-малки тържества, но може да се окаже сложно при голям брой гости и недостатъчно кухненски удобства на мястото на тържеството. Уверете се, че сте наясно с какво ще разполагате. Преди ни се наложи да организираме празнична вечеря за 35 гости в къща с оскъдно кухненско оборудване. Срещнахме се с клиентката у тях и огледах мястото внимателно. Там имаше 2 фурни. В навечерието на партито започнахме работа. Ордьоврите бяха готови за сервиране и се очакваше партито да мине спокойно, но когато включихме фурните – изненада! Само едната работеше. В крайна сметка закъсняхме с часа на сервиране. Нашият сервитьор учтиво продължаваше да сервира вино, хляб и ордьоври, за да залиса гостите.
При добро планиране много от нещата може да се свършат предварително. Може например цялата гарнитура за чиниите да е готова, съставките за салатите да са нарязани, бланширани или подготвени за сервиране по чиниите, зеленчуците – частично сготвени или бланширани, месото – нарязано и може би полуопечено, ордьоврите – готови за фурната или за сервиране, десертите – полу или напълно готови, кафето – премерено и др. Цялата тази предварителна подготовка ще ви спести време и работа по време на мероприятието.
Най-напрегнатият момент е по различно време при пълното сервиране. При ястията на самообслужване най-голямото напрежение е в самото начало – преди и по време на подреждането и на първоначалното обслужване. При ястията с пълно сервиране напрежението идва по-късно. То е най-голямо при сервирането на предястията. Тогава се изразходва най-много време – за подготвяне и за украсяване на всяка чиния поотделно и за сервирането на всеки гост за възможно най-кратко време. След като ордьоврите са сервирани, градусът на напрежението малко спада. Ще мине време преди гостите да са готови за следващото блюдо, а когато основното ястие е сервирано пред всеки, ще имат повече време да му се насладят. Всъщност, гостите ще имат достатъчно време за предястията, да общуват, да ометат чиниите си и отново да се отдадат на разговори.
Кога да отсервирате?
Не започвайте да събирате чиниите докато повечето гости не са свършили. Често възникват проблеми с приказливите гости, които забравят да се хранят. Или с някой, който напуска масата и се връща, когато всички са се нахранили. Ако е очевидно, че някои от гостите много се бавят по-добре е да отсервират и да оставят последния да си приказва и да яде студена храна. Той или тя може да схване намека. Често такива хора само разбъркват ястията си и ги връщат почти пълни. Не се обиждайте – за тези хора приказките са по-сладки от храната.
Когато се сервират десертът и кафето, масите трябва да са почистени от всичко, използвани при предишните сервирания, включително порцелан, сребро и стъкло. Не отсервирайте чашите за вино и вода, ако още се ползват. Сервитьорите трябва да почистят, ако е възможно петната или поне да ги закрият със салфетки.
Добре е топлите напитки да се сервират преди десерта. Това дава на кухненския персонал допълнително време за приготвяне на десертите. Много хора обаче предпочитат да пият чай или кафе едновременно с десерта.
Когато всичко е свършено, кухнята на клиента обикновено изглежда по-добре от преди, кофата за боклук е пълна догоре (по неизяснени причини, винаги изхвърляте повече, отколкото сте донесли) и изтощените ви служители едва имат сили да се заемат с товаренето.
Вашият коментар